Data de începere a proiectului: 02.04.2012
Data de încheiere a proiectului: 05.06.2012
Tipul proiectului: educaţional
Data de încheiere a proiectului: 05.06.2012
Tipul proiectului: educaţional
Nivelul de desfăşurare a proiectului: local,
la nivel de școală
Loc de desfăşurare: Structura: Gimnaziul de Stat „Decebal“, Bobohalma, jud. Mureș; clasele simultane II-IV
Loc de desfăşurare: Structura: Gimnaziul de Stat „Decebal“, Bobohalma, jud. Mureș; clasele simultane II-IV
Prezentarea proiectului:
Prin intermediul acestui proiect
mi-am propus ca toţi elevii participanţi să acumuleze diverse cunoştinţe din mai multe domenii, pentru a ȋnvăța să păstreze mediul curat și să
protejeze natura. Prin creerea unei atmosfere de relaxare sperăm să
învăţăm cât mai multe şi comunicând să ne cunoaştem mai bine ȋntre noi pentru
participarea cu drag la viitoare proiecte.
Obictivele proiectului:
-
stimularea curioziăţii copiilor prin investigarea realităţii –prezentare
filmuleț PPT;
- ȋnțelegerea noțiunilor de ecologie
și poluare
-
formarea unei atitudini ecologice responsabile prin exersarea unor
deprinderi de îngrijire şi ocrotire a mediului, aplicând cunoştinţele
însuşite;
-
înţelegerea cauzalităţii unor fenomene, schimbările şi transformările din
mediul înconjurător;
-să
confecționeze decoruri și costume ecologice;
-
să-și manifeste interesul pentru păstrarea unui mediu curat și să protejeze
natura.
Organizatori: prof.
ȋnv. primar Deteșan Mirela Camelia, ȋnv. Stȃngaciu Liliana, ed. Popa Mihaela
Parteneri: elevii claselor simultane I-III, grădinița
Persoană de contact: prof. ȋnv. primar Deteșan Mirela Camelia, responsabil Comisia metodică
Parteneri: elevii claselor simultane I-III, grădinița
Persoană de contact: prof. ȋnv. primar Deteșan Mirela Camelia, responsabil Comisia metodică
Desfășurarea
activității:
Metoda – Inteligenţelor multiple:
Ȋmpărțirea clasei pe grupe :
Lingviştii:
Realizează un dialog între un peştişor din apă curată şi unul din apă cu
detergent.
Matematicienii:
Compun o problemă despre protecţia mediului după o formulă numerică.
Pictorii:
Realizează desenul ,,Pădurea plânge, pădurea râde“.
Constructorii:
Construiesc cu piesele unui joc de costrucţie o maşină care să împiedice
poluarea.
Garda
de mediu: Stabilesc ce măsuri vor lua cu cei care încalcă legile
protecţiei mediului.
ACTIVITĂŢI EXTRACURRICULARE - Educatie non-formala
Plan de desfasurare
1. Ce
este mediul înconjurator ?
2. Ne
afecteaza cumva starea mediului viata si sanatatea noastra ?
3. Poluarea
si formele de poluare a mediului
· Ce
este poluarea ?
· Principalele
forme de poluare a mediului
4. Impactul
poluarii asupra sanatatii vietuitoarelor
5. Zile
internationale dedicate mediului înconjurator
6. Protectia
mediului înconjurator
7. Ce
fac eu pentru a proteja mediul sau ce fac eu în dauna mediului ? Cum as putea
opri eu poluarea mediului si cum as putea eu proteja mediul ?
8. Chestionar
Eco/Afis ECO „Un mediu curat este un mediu sănătos“
9. Concluzii
Prietenii mediului înconjurător „MICII ECOLOGIȘTI“
ZECE PAŞI PENTRU UN MEDIU MAI CURAT
PASUL 1
Cumparaţi produse pentru un mediu
sănătos! ECO-INSTRUCȚIUNI PENTRU CUMPĂRĂTURI
PASUL 2
Separaţi deşeurile!
PASUL 3
Cât mai puţine pungi din plastic!
PASUL 4
Utilizaţi gunoiul ca îngrăşământ!
PASUL 5
Nu aruncaţi gunoiul pe stradă! Atrageţi-le
atenţia celor care o fac! Murdăria înseamnă poluare! ECO-INSTRUCȚIUNI PENTRU
TIMPUL LIBER
PASUL 6
Apa înseamnă viaţă! Apa trebuie
economisită şi păstrată limpede. Poluarea omoară vietăţile care trăiesc în apă:
peştişori, broscuţe şi plante
acvatice.
PASUL 7
Nu aruncaţi lichidele periculoase
oriunde!
PASUL 8
Nu utilizaţi maşinile pentru
deplasările scurte! Maşinile poluează aerul! ECO-INSTRUCȚIUNI PENTRU DEPLASĂRI
PASUL 9
Stingeţi lumina şi reduceţi
încălzirea! Economisind energia, salvaţi mediul
înconjurător! ECO-INSTRUCȚIUNI PENTRU ACASĂ, ECO-INSTRUCȚIUNI PENTRU LOCUL DE
MUNCĂ/ȘCOALĂ
PASUL 10
Atenţie la etichete! Dacă părinţii voştri doresc să cumpere o maşină de
spălat, un televizor, un frigider, sau orice alt aparat electric, aveţi grijă
ca ei să le aleagă numai pe acelea pe a căror etichete observă literele A sau
B. Aceasta înseamnă că aparatele nu
consumă mult curent electric. Astfel, parinţii voştri economisesc energia
electrică, protejând şi în acest fel
mediul înconjurător!
Desenează cu spor și se implică cu toţii în activitate. Răspund între timp și la întrebări.
Chestionar Eco
1. Ce este pentru voi mediul înconjurator ?
2. Credeti ca platele si animalele trebuie protejate ?
3. Cum ati putea proteja fauna si flora dintr-o padure ?
4. Ce ati putea face voi pentru a proteja mediul ?
5. Cum ati putea voi împiedica poluarea naturii ?
Manifestă interes pentru păstrarea unui mediu curat și doresc să protejeze natura.
Metoda „Știu, vreau să știu, am ȋnvățat!“
„Un mediu curat - o viata sanatoasa“, ar trebui sa fie o deviza pentru întreaga populatie a globului. Este nevoie de mai multa atentie si de mai multa responsabilitate din partea fiecarui cetatean pentru a trai într-un mediu curat, pentru a respira aer curat, pentru a bea apa curata si pentru a putea folosi conditiile de viata pe care ni le ofera natura.
Pentru un mediu sănătos, să
acţionăm împreună pentru a limita poluarea mediului înconjurător !
UN MEDIU CURAT ȘI SĂNĂTOS
PENTRU
UN VIITOR FRUMOS!
Calendarul ecologistului
Zile internationale dedicate mediului înconjurator
Întrucât mediul ne ofera conditiile de trai
de care avem necesara nevoie, la nivel international au fost stabilite unele
zile pentru a fi dedicate mediului înconjurator:
- 22 martie
- Ziua mondială a protecției apelor
- 27 martie
- Ziua internațională a apei
- 1 aprilie
- Ziua internațională a păsărilor
- 15 aprilie
- Ziua pădurii
- 22 aprilie
- Ziua Pământului
- 5 iunie -
Ziua mondială a mediului
- 8 iunie -
Ziua mondială a oceanelor
- 16
septembrie - Ziua internațională a ozonului
- 4 octombrie - Ziua internațională a protecției animalelor
- 6 octombrie - Ziua mondială a habitatului
Proiect dezvoltat pentru „Şcoala altfel“
Titlul
proiectului: Clubul isteților
Data de începere a proiectului:
02.04.2012
Data de încheiere a proiectului: 02.04.2012
Tipul proiectului: diverse
Nivelul de desfăşurare a
proiectului: la nivel de școală
Loc de desfăşurare: Structura: Gimnaziul de Stat „Decebal“, Bobohalma,
jud. Mureș; Gradinita cu program normal –grupa combinata, clasele simultane
II-IV, I-III
Activitate:
Concurs
de cultură generală
Prezentarea proiectului: Ȋn
cadrul acestui proiect elevii vor participa la concursuri de cultură generală,
verificȃndu-și cunoștințele dobândite pe parcursul anilor școlari anteriori și
ȋn curs.
Organizatori:
prof. ȋnv. primar Deteșan Mirela Camelia, ȋnv. Stȃngaciu Liliana, ed. Popa
Mihaela
Parteneri: grădinița
Persoană de contact: prof. ȋnv. primar Deteșan Mirela Camelia,
responsabil comisia metodică
Concurs de ghicitori - grupa combinată
Concurs de
cultură generală
pentru clasele I - IV
„Clubul isteților“
Probă debaraj dacă e necesar
rubricii „Știați că…?“ și „Ghicitori pentru cei mici!“ din cartea „Cufărul cu surprize – Jocuri amuzante pentru copii isteti“, Editura Sigma sau din alte cărți sau reviste.
E TIMPUL SĂ FIM ALTFEL!
Poţi! Vrei! Faci! Iar dacă poţi şi vrei, atunci iese ceva extraordinar! Vacanţă plăcută!
RăspundețiȘtergereExact, trebuie sa si vrem sa facem ceea ce putem sau macar indraznim sa ne imaginam. Multumesc mult!
RăspundețiȘtergere